måndag 13 september 2010

Mina riksdagsplaner:

Det är klart att det är en stort händelse i mitt liv om jag ska komma in i Riksdagen men livet är fullt av många stora händelser. Familjen, hälsan, vänner, arbete och arbetskamrater,... Men faktum är att jag, i många timmar och dagar,har funderat på vad skall jag göra om jag kommer in i Riksdagen.
Naturligtvis kommer jag att ställa mig bakom den rödgröna politiken för att få ordning på sjukförsäkringssystemet, ungdomsarbetslösheten, fastighetsskatten/avgiften, förmögenhetsskatten, vårdnadsbidraget, Rut-avdraget, privatisering av våra kärnverksamheter, infrastrukturen, ...
Jag kommer även driva mina hjärtefrågor mycket hårt; kvinnofriden, biståndsfrågan och migrationsfrågorna. I det sistnämnda ingår naturligtvis även att stoppa SD:s kortsiktiga och långsiktiga onda planer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar