lördag 22 maj 2010

Stockholm

Jag var i Stockholm för att delta i Svenska FN-förbundets styrelsemöte igår. Jag tycker mycket om Stockholm. Skärgården, Gamlastan, Byggnaderna, Stämningen, mångfalden, ... Jag har varit i många huvudstäder, London, Paris, Tehran, Rom, Sarajevo, Belgerad, Zagreb, Tirana, Oslo, Köpenhamn, Helsingborg, Nairobi, Dublin ... och en lång rad andra stora städer som New York, Sao paulo, San Francisco, Valencia, ... Alla har sina skärm och brister men en sak har de i gemenskap och det är bristen på trygghet. Självklart i olika grader men jag har inte kunnat känna mig helt trygg i någon av dem. Jag känner mig mycket trygg i Stockholm däremot. Det finns så mycket man kan göra i Stockholm och tiden går mycket fort. Jag längtar redan tillbaka till Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar